רפואה סינית, דיקור סיני ויפני, צמחי מרפא, ותמציות באך

המחזור לא סדיר? מה חשוב לדעת

נשים רבות יחוו או חוו מצב של ווסת (דימום) שלא מגיע בזמן, מקדים, מאחר או לא מופיע כלל. עבור רוב הנשים, במידה וזה קורה פעם או פעמיים אין צורך לדאוג. אך במצב בו המחזור ממשך להיות לא סדיר (מאחר), יש צורך לבדוק ולטפל. חשוב להבין כי מלבד חוסר נוחות באי סדירות המחזור בשל שינויים אורח החיים, אי סדירות במחזור עלול להקשות על הכניסה להריון.

למה חשוב שהמחזור יהיה סדיר?

תקופות בהם הווסת לא סדירה הן סימן לכך שגופך אינו מתפקד כראוי. המשמעות היא שיתכן וקיים חוסר באיזון ההורמונאלי או בעיה רפואית אחרת כלשהי המשפיעה על סדירות הווסת החודשית. חשוב לדעת כי שינוי באורח חיים עלול להשפיע גם על גופך באופן שמשנה את תקופת הווסת, ואצל נערות ווסת לא סדירה היא מצב רגיל בשנתיים הראשונות של קבלת המחזור לראשונה, בזמן הזה הפעילות ההורמונאלית עדיין אינה סדירה ולכן זה נחשב תקין.

מדוע חשוב לטפל?

נשים רבות החוות ווסת לא סדירה עלולות לחוות דימומים חלשים מידי או כבדים מידי, קרישי דם, חוסר אנרגיה, כאבי ראש, כאבי בטן, גב, או כאבי גוף שונים ושינויים במצב הרוח תנאים שעלולים לפגוע באיכות חייהן. בנוסף אי סדירות בווסת עלולה להעיד על בעיה רפואית בסיסית או חוסר איזון ועל כן אם לא יטופל בזמן, עלול לגרום לחששות רציניים לגבי הפוריות.

כיצד יודעים אם תקופת הווסת תקינה?

תקופה רגילה תתרחש בערך כל 28 יום ותמשך בממוצע כ 3-5 ימים. זרימת דם תקינה תהיה אדומה בהירה, ללא שינוי צבע או קרישים, ותזרום בקצב קבוע.

איך דיקור סיני עוזר לאי סדירות במחזור?

הרעיון של טיפול בדיקור סיני הוא לקדם את הזרימה הנכונה של אנרגיית הצ'י בגוף, ולאזן אותו. על ידי ויסות זרימת האנרגיה בתוך הגוף, דיקור סיני מסייע ביצירת איזון מושלם של ההורמונים הרצויים ברחם ובשחלות.

היתרונות של דיקור סיני:

  • מסדיר אסטרוגנים נקביים.
  • מסדיר רמות AMH.
  • מפחית התכווצויות במהלך המחזור.
  • מפחית חרדות, לחץ רגשי ותנודתיות במצבי רוח.
  • מווסת את הורמוני הפוריות.

ויתרונות נוספים..

לסיכום,
הרפואה הסינית רואה במחזור כשער להבנת הפיזיולוגיה של האישה. ועל ידי הבנת המצבים השונים של הוסת ניתן ללמוד על האיזון הפנימי של האישה. הרפואה הסינית שמה דגש על המשמעות של כל אחד מהשינויים (סדירות, זמן הדימום, צבע הדם, משך הדימום ,כאבים, וכו) ומאפשרת באמצעות דיקור, צמחי מרפא ותזונה להחזיר את הווסת למצב סדיר ובריא עבורך.

אם גם את חווה מצב בו המחזור שלך לא סדיר, אני מזמינה אותך לקליניקה שלי

לקריאה נוספת: טיפול במחזור לא סדיר

מזמינה אתכם לשיחת יעוץ וטיפול אצלי בקליניקה

× - פנו אליי
דילוג לתוכן