כל מה שכדאי לדעת על מיגרנות

חווה לעיתים קרובות מידי כאבי ראש? מוצאת את עצמך מסתובבת עם כדורים לשיכוך כאבים בתיק? חוששת שזה יתפרץ ויחריב לך את היום? יכול להיות שאת סובלת ממיגרנות – ולרפואה הסינית יש פתרון בשבילך!

מהי מיגרנה?

מיגרנה היא תופעה של כאבי ראש כרוניים שלעיתים מלווים בתסמינים כמו בחילות, הקאות, רגישות לרעש ולאור ועוד. היא עלולה להמשך בין מס' שעות ל־72 שעות בתדירות של פעם בשבוע ואף יותר והכאבים עלולים להחריף בזמן מאמץ .יותר מ16% מהאוכלוסייה, לרבות נשים, סובלות ממיגרנה שפוגעת בתפקוד היומיומי שלהם.

חשוב לציין כי מיגרנה היא תופעה מוכרת בקרב נשים רבות הסובלות ממנה עם קבלת הווסת, והשכיחות לכך היא בשל השינויים ההורמונליים ,כאבי מחזור והשימוש בגלולות.

מה ההבדל בין מיגרנה לכאבי ראש?

בין התלונות הנפוצות בקרב רופאי המשפחה הם כאבי הראש ומיגרנה, אך למרות שבשני המקרים התסמין הינו כאבי ראש, קיים הבדל. 

המיגרנה מלווה בתסמינים נוספים מקדימים, מלבד כאב ראש, כגון: אאורה – תסמין ויזואלי שיוצר תחושה בראייה של הבזקי אור קלים, כתמים שחורים, אורות מנצנצים, קשיי ריכוז, לעיתים הזעה, תחושת חום או קור עזה, כאב בטן שעלול לגרום לשלשול, תכיפות במתן שתן. 

לעומת זאת, כאב ראש הוא כאב טורדני אמנם, אך ניתן להמשיך לתפקד איתו, לרוב ניתן לטפל בכאב ראש באמצעות משכך כאבים שיקל על הכאב ואף יעלים אותו. למטרת טיפול יעיל, חשוב לאבחן כי אכן מדובר במיגרנה ולא כאב ראש זמני.

איך מטפלים במיגרנות?

לטיפול במיגרנה יש שני שלבים טיפול: 

  1. טיפול במצב אקוטי – טיפול בשלב של ההתקף החריף 
  2.  טיפול מניעתי – שלב הכרוני שמטרתו לפחית את עוצמתם ותדירותם של התקפים אקוטיים.  

מרבית ההתקפים האקוטיים של מיגרנה יחלפו באמצעות טיפול תרופתי נוגד דלקת, כמו אקמול אספירין וכדומה. בהתקפים חריפים מאוד ינתן מרשם רופא (בלבד) לתרופות חזקות ממשפחת הטריפטנים.  

מניעת מיגרנה באמצעות שינוי אורח חיים וטיפולים טבעיים ברפואה הסינית

ישנם אפשרויות להתמודד עם התקפי מיגרנה וקיימות דרכים להימנע ככל הניתן מהמיגרנה.

  • שמירה על אורח חיים – מחקרים מוכיחים שככל שתטפלו בהתקף מוקדם יותר, הסיכוי להקל על ההתקף גדל, לכן ההמלצה הטובה ביותר למניעה היא לשמור על שגרת אורח חיים קבועה, עם שעות שינה קבועות ושלוש ארוחות מסודרות ביום. אם ידוע לכם על מזונות שמעוררים את ההתקף, כדאי להימנע. בנוסף השתדלו להפחית צריכה של מזונות כמו גבינה צהובה, מוצרי דיאט, קפה, שוקולד ויין אדום.
  • הימנעו ממניע ההתקף – אנשים רבים סובלים מהתקפי מגרנה כאשר הם לא שותים מספיק כל היום, או כאשר לא אוכלים בבוקר. נסו להבין מה מניע אצלכם את המיגרנה ונסו להימנע ככל האפשר.
  • המנעו מרעשים ואור מוגבר – רעשים ורגישות לאור הם גורמים שכיחים להתקפי מיגרנה, לכן במצבים של התקף נסו למצוא מקום שקט ולא מואר מידי כדי להפחית את הכאב.
  • שינוי טמפרטורה – טמפרטורה ידוע ככלי שיכול לעזור במגוון נושאים בריאותיים. נסו להבין אם מקלחת חמה או מים קרירים מסייעים לכם בהתמודדות עם הכאב.
  • טיפול תרופתי – טיפול תרופתי לאחר יעוץ רפואי עשוי להפסיק את תסמיני המיגרנה ולמנוע את החרפתם. טיפול תרופתי בשילוב של אורח חיים יכול לסייע בהפחתת תכיפות וחומרתה של התקף המיגרנה.

איך דיקור סיני עוזר לטיפול במיגרנות?

מחקרים רבים שבוצעו בתחום, מצאו כי דיקור סיני יעיל לטיפול במיגרנה וכאבי ראש. מחקר שבוצע בגרמניה בקרב 40 אלף איש הסובלים מכאבי ראש כרוניים נמצא שיפור ניכר בעקבות הדיקור. הסיבה לכך היא מכיוון וטיפול באמצעות הדיקור הסיני גורם לשחרור אנדורפינים המסייעים בשיכוך כאבים ובשחרור חומרים נוגדי דלקת. הרפואה הסינית מאפשרת טיפול עמוק אל מעבר לתסמינים שבעזרתו ניתן להגיע לאיזון באופן בו תדירות ועוצמת המיגרנה יופחתו משמעותית.

אם גם אתם סובלים ממיגרנות ונמאס לכם לסבול, אני מזמינה אתכם לקליניקה שלי לאבחון נכון של הבעיה וטיפול המתאים בדיוק לכם.

מזמינה אתכם לשיחת יעוץ וטיפול אצלי בקליניקה

× - פנו אליי
דילוג לתוכן