רפואה סינית, דיקור סיני ויפני, צמחי מרפא, ותמציות באך

טיפול לפסוריאזיס בדיקור סיני

פסוריאזיס היא מחלת עור אוטואימונית כרונית, שתוקפת 2% מהאוכלוסייה, לרוב בגילאים 20-40. פסוריאזיס, הנקרא גם ספחת, מתבטא בהתקפי גרד עז, ועור קשקשי בכל חלקי הגוף כתוצאה מגדילה מואצת של שכבת תאי העור, שיוצרת תגובה דלקתית. 

הגוף מתבלבל ותוקף את עצמו? מדוע? ואיך אפשר לטפל בזה? 

הטיפול בפסוריאזיס דורש שילוב של אורח חיים בריא, שינה מסודרת ותזונה נכונה.
הטיפול ממושך ודרוש התגייסות מחויבות וסבלנות מצד המטופל. 

כיום, פסוריאזיס היא מחלה שחיים איתה, הנוטה להתפרץ בטריגרים רגשיים, כמו: מתח, לחץ, תסכול. וגם בטריגרים חיצוניים, פיזיים, למשל: תזונה לקויה, שינה מועטת, ואי פעילות גופנית. המחלה פוגעת באיכות החיים ולעיתים יוצרת מצב של אי נעימות אסתטית. הגורמים להתפרצות מחלות עור, בכלל, ומחלת הפסוריאזיס, בפרט, אינם ברורים. 

מחקרים זיהו מרכיב תורשתי, היות ולפסוריאזיס יש יסודות גנטיים הבאים לידי אבחנה באנזימים לקויים, בכדוריות דם אדומות ותאים נוספים, אשר יחד מגלים רצף גנטי משפחתי. מסיבה לא ברורה, מתחיל תהליך בו מופר האיזון העדין שבין התחדשות התאים, לנשירתם. אורח החיים מהווה יסוד ברור להתפתחות המחלה והתפשטותה. 

ברפואה הקונבנציונאלית, תרופות נותנות מענה קצר מועד, בעיקר בזמן התפרצות חריפה, ולרוב בסיום הנטילה התרופתית יש חזרה איטית עד להתפרצות הבאה, ועימו תופעות לוואי רבות. 

הגורמים השונים להתפרצות פסוריאזיס:

    • תזונה לקויה – אכילה של מזונות עתירי שומן, כמויות מזון גדולות, צריכת המזון בשעות שאינן קבועות, צריכת אלכוהול, מחסור בויטמינים חיוניים שמקורם מהצומח, מחסור בצריכת חלבונים שמקורם מן החי. 
    • מתח נפשי – סטרס גבוה, חרדות ולחץ נפשי מערערים את האיזון ויציבות של מערכת החיסון ויוצרים תשתית להתפרצות המחלה
    • מערכת חיסון חלשה – התפרצות מחלת הפסוריאזיס, מלכתחילה, נוצרה בעקבות החלשות מערכת החיסון, טריגרים של אלרגיה או המצאות של נגיפים במערכת העיכול או טפילים כמו קנדידה עשויים ליצור התפרצות מחודשת על אף טיפול תרופתי. 
    • נטילת תרופות – נטילה של תרופות המתפרקות בגוף ונספגות בכבד. הכבד מוצף, סופג כמויות גדולות של רעלים. 

סובלים מפסוריאזיס כרוני ולא יודעים מאיפה להתחיל?

אני מזמינה אותך לבוא לפגישת ייעוץ,
לקבל אבחון והסבר מקיף ולטפל בשורש הבעיה
שגי 052-3686354

קיים קשר ישיר והדוק בין תפקודי הכבד להתפרצות מחלת הפסוריאזיס, דרך תיפקודו הבסיסי של הכבד, שכן הוא מהווה מסננת לדם, ומסלק את הרעלים מהגוף.  

לכבד שלושה תפקידים עיקריים: וסקולרי (במחזור הדם), מטבולי (בחילוף חומרים) וְהַפְרָשָתִּי.

מבחינה וסקולרית הכבד מהווה "בנק דם" חשוב בגוף. בנוסף הוא מסנן את הדם, ומנטרל חומרים רעילים על ידי פירוק החומר או על ידי קשירת מולקולה נוספת לחומר הרעיל, וכך מבטל את ארסיותו. הוא גם מנקה את הדם מחיידקים, אנטיגנים ונוגדנים.

טיפול וחיזוק תפקודי הכבד יהווה נקודת תורפה התמודדות מיטבית עם המחלה! 

המוטו שלי לטיפול בבעיות עור, ובכלל בעיות פנימיות; לחזק את מערכת החיסון כך שתדעו להתמודד, לאמץ אורח חיים שתומך בהתמודדות, ולהצליח לפרק סטרס בצורה מייטבית בכדי שלא יחליש ויפגע בך. 

הפסוריאזיס לפי הרפואה הסינית

דיקור סיני הוא אחד הטיפולים הנפוצים יותר למחלות עור כרוניות. כאשר הגוף יוצא מכלל איזון, יש צורך למצוא את הנקודות הבלתי מאוזנות כדי להחזיר את האיזון ולגרום לגוף לטפל בבעיה. הטיפול ברפואה הסינית ישלב דיקור סיני בנקודות האיזון, מתן צמחי מרפא סיניים והמלצה על תרגילי הרפיה להורדת בסטרס.

לדיקור הסיני ישנם יתרונות רבים. מלבד העובדה שהוא מאפשר לגוף לחזור לאיזון שהופר, מדובר בטיפול טבעי ובלתי פולשני. כמו כן, בעוד שהתרופות מטפלות בסימפטומים של הפסוריאזיס ומחלות העור, הדיקור מטפל בגוף עצמו, במקור הבסיסי להתפרצות הפסוריאזיס. הוא מחזק את המערכת החיסונית ומסייע לגוף להתרפא.

מזמינה אתכם לשיחת יעוץ וטיפול אצלי בקליניקה

× - פנו אליי
דילוג לתוכן