רפואה סינית, דיקור סיני ויפני, צמחי מרפא, ותמציות באך

דיקור סיני לטיפול בדלקת בדרכי השתן

דלקות בדרכי השתן הן תופעות שכיחות למדיי שמהן סובלות בעיקר הנשים. אישה הסובלת מדלקת או זיהום בדרכי השתן עלולה לחוש בצריבות או כאבים בעת מתן שתן, כאבים בבטן התחתונה או צורך תכוף במתן שתן. היום קיימות דרכים שונות לטיפול בבעיה דוגמת מתן אנטיביוטיקה או דרכים אלטרנטיביות דוגמת דיקור סיני. נשים לא מעטות בוחרות באפשרות השנייה ולא בכדי; נשים נוטות לחלות יותר בדלקות בדרכי השתן משום שהמבנה האנטומי של מערכת השתן אצל נשים, בשילוב שינויים הורמונליים בתקופות שונות בחיים, יוצרות רגישות מוגברת המערכת האורולוגית.

נשים בהריון רגישות יותר לדלקות וזיהומים בדרכי השתן, הן נוטות יותר לתופעה של דלקות חוזרות ואף כרוניות בדרכי השתן. הטיפול בדלקת בדרכי השתן אצל נשים נותן דגש לאיזון המערכת ההורמונלית במקביל לחיזוק המערכת החיסונית – כמו בסיפור של אביבית

כיצד יכול דיקור סיני לעזור בטיפול בדרכי השתן?

נשים מרגישות כי דיקור סיני לטיפול בדרכי השתן נותן מענה לסבלן, והן מעדיפות ליהנות מהיתרונות הרבים שיש לדיקור להציע על פני שיטות טיפול אחרות:

  • מדובר בטיפול טבעי שאינו כולל תרופות כימיות או זריקות.
  • על פי רוב, לדיקור הסיני אין תופעות לוואי.
  • מדובר בטיפול שמשפיע לטווח הארוך, כך שהוא יכול למנוע מצב של דלקות בשתן חוזרות ונשנות.
  • הטיפול מבוסס לא על דיכוי הסמיפטומים, אלא על חיזוק המערכת החיסונית והגוף. כך שבסופו של דבר הגוף מסייע לעצמו להירפא.
  • הטיפול מותאם למטופל או המטופלת באופן אינדיבידואלי, בהתאם למצב הרפואי הנוכחי שלהם.

דיקור סיני – איך זה עובד בעצם?

בשלב הראשון, כאשר המטופלים מגיעים למרפאה, הם עוברים תהליך של אבחון. המדקר מתבונן במטופל או במטופלת, שואל שאלות מקיפות, מודד רפלקסים ובוחן את התלונה העיקרית. לאחר מכן מתחילים לבנות אסטרטגיה טיפולית. כלומר, אילו פעולות יתבצעו בהתאם לסדר עדיפויות מסוים – דיקור, שמירה על אורח חיים בריא, צריכת מזונות בריאים, הורדת מזונות מזיקים או גוררים תגובה לא רצויה, ועוד.

בשלב הבא עוברים אל הטיפול עצמו הכולל אבחון דופק ומצב הלשון וביצוע הדקירות בעזרת מחטים סטריליות וחד פעמיות. המדקר מחדיר את המחטים בנקודות מסוימות בגוף הנקראות מרידיאנים. על פי רוב, המדקר בוחר כמה נקודות משמעותיות שיש ביניהן קשר, על מנת להגיע לתוצאות טיפוליות טובות יותר. במקרים רבים נאבחן אצל המטופלת או המטופל מצב של חולשת כליות, חולשה של המערכת החיסונית או מצב של לחות וליחה שנובעים מחולשה בטחול.

המלצות לטיפול בדלקת בדרכי השתן:

  • הקפדה של צריכת ויטמין סי.
  • הכנה של "תה" מפטרוזיליה – לא לנשים בהריון, יכול לגרום לייבוש הגוף.
  • חמוציות טבעיות ללא תוספת סוכר
  • הפחתה של פחמימות וסוכר לבן
  • לשתות הרבה מים
  • להקפיד על מתן שתן ו/או שטיפה לאחר קיום יחסי מין

האם לדיקור הסיני יש תופעות לוואי?

כאמור, בדרך כלל אין תופעות לוואי לדיקור הסיני, עם זאת, לעתים נדירות עלול להיגרם דימום תת עורי נקודתי (הידוע כ"סימן כחול" בפי העם). כמו כן, אנשים שפוחדים מדקירות עלולים לחוש בסחרחורת קלה. על כל פנים, לאחר הטיפול מומלץ להמתין מעט, לא לאמץ את הגוף ולשתות מים כדי להחזיר לגוף את האנרגיות שלו.

סובלות מדלקות בדרכי השתן? הכירו את המרפאה של שגי היימר – מטפלת מוסמכת ברפואה הסינית.

לשגי ניסיון של שנים רבות של טיפול בדיקור במבוגרים וילדים, והיא מעניקה יחס אישי לכל אחד ממטופליה. המרפאה המקצועית הזו מתאימה במיוחד לכל מי שגר בראשון לציון והסביבה.

מזמינה אתכם לשיחת יעוץ וטיפול אצלי בקליניקה

× - פנו אליי
דילוג לתוכן