רפואה סינית, דיקור סיני ויפני, צמחי מרפא, ותמציות באך

הטיפול בכאבי מחזור

הפחתת כאבי מחזור באמצעות דיקור סיני

קרוב למחצית מהנשים סובלות מכאבי מחזור בתקופת המחזור החודשי. הסיבה לכאבים לא תמיד ברורה, אך לרוב מיוחסת לחוסר איזון הורמונאלי, כלומר חוסר איזון של מערכת ההפרשה הפנימית של הגוף. לרוב, הכאב יתבטא באיזור הבטן התחתונה ולעיתים גם או בגב התחתון, וזה ילווה בתחושת כאב עמום בדרגות שונות, שהולכת ופוחתת עם תום ימי הדימום, ילווה בתחושת עצבנות, תנודתיות רגשית, ויש כאלו שיחושו בכאבים קדם ווסתיים (נקרא PMS).

כאבי המחזור פוקדים לפחות חצי מהנשים בגיל הפוריות, אולם לא תמיד ברור מה הסיבה העיקרית. ההשערה המרכזית היא שהגורם הוא חוסר איזון הורמונלי.

המחזור החודשי מופעל ע"י המערכת האנדוקרינית האחראית על מערכת ההפרשה הפנימית של הגוף. בלוטות מערכת ההפרשה משחררות הורמונים לזרם הדם אשר מווסתים פעילויות שונות בגוף האישה.

חשיבותה של המערכת ההורמונלית ניכרת בכל פרט ופרט ממערכות הגוף: למערכת ההורמונלית חלק נכבד באחראיות על חילוף החומרים, בשמירה על האיזון בין מערכות הגוף לתנאי הסביבה המשתנים, בקיום מערכת הרבייה ועל התפקוד התקין של מערכת החיסון..

כיצד מתבטאים הכאבים?

הכאב מתבטא ככאב עמום ופועם באזור הבטן התחתונה ולעיתים גם בגב התחתון. הכאבים נעים בין דרגות חומרה שונות, ובמקרים קיצוניים הם חמורים במיוחד. לרוב צפוי כאב בעיקר בימים הראשונים של המחזור, כשעוצמת הכאב הולכת ופוחתת עם התמעטות הדימום.

הטיפול בדיקור סיני לכאבי מחזור, בשילוב צמחי מרפא סיניים המחזקים ומניעים את הדם (כמו לדוגמא הפורמולה ל"איזון האישה": Xiao Yao San), יעיל לשיכוך כאבי בטן תחתונה, לשחרור תקיעות ע"י הזרמת אנרגיה למקום הכאב, ולאיזון המערכת ההורמונאלית כולה, במטרה למנוע את חזרתן של כאבי מחזור או מחזור לא סדיר.

לקריאה נוספת: איך להקל על כאבי המחזור?

מזמינה אתכם לשיחת יעוץ וטיפול אצלי בקליניקה

× - פנו אליי
דילוג לתוכן