רפואה סינית, דיקור סיני ויפני, צמחי מרפא, ותמציות באך

טיפול במחזור לא סדיר

טיפול במחזור לא סדיר ואיזון המערכת ההורמונאלית ברפואה הסינית

מחזור לא סדיר היא בעיה המטרידה נשים רבות, בעיקר כי זה מפריע לתכנון השוטף של החיים, פתאום זה מגיע ללא התראה, וזה תמיד מופיע ברגע הכי לא מתאים, כמו למשל; שניה לפני חופשה רומנטית לה חיכיתם.. בנוסף, אי סדירות בהופעת המחזור יכולה לגרום לקושי בהתעברות, כשמתכננים.

עם זאת, לעיתים מחזור לא סדיר או מחזור מאחר, לא בהכרח אומר שיש בעיה במערכת ההורמונלית, בעיקר אצל נשים צעירות בשנים הראשונות להופעת המחזור, כאשר הפרשת ההורמונים עדיין אינה יציבה והמערכת אינה מתזמנת מחזורים סדירים.

טיפול במחזור לא סדיר באמצעות דיקור סיני יביא את גוף האישה לאיזון מלא, למחזור סדיר ואיכותי והתרוממות רוח כללית ללא "התקפות הורמונאליות"

קצת רקע

רוב הנערות מקבלות את הדימום הראשון שלהן (המחזור הראשון) בין גילאי 10 ל-16. בפעמים הראשונות הוסת עלולה להתאפיין בחוסר יציבות, הן מבחינת סדירות והן מבחינת זרימה. אחרי הדימום הראשון המחזור עלול לאחר ויכולים לעבור חודשים עד לקבלת הווסת הבא, והוא יכול להימשך יום אחד עד 10 ימים. לאחר תקופה מסוימת, הגוף ייכנס למחזור סדיר. זה יכול לקחת שנתיים או יותר. אורך המחזור עשוי להשתנות, אפילו באותה אישה בין מחזורים שונים, והוא נע בין 21 ל-40 ימים. מחזור ביוץ של 28 יום נחשב למחזור סדיר ונורמלי. [מקור: ויקיפדיה]

סובלת ממחזור לא סדיר – ולא יודעת מאיפה להתחיל?

אני מזמינה אותך לבוא לפגישת ייעוץ,
לקבל אבחון והסבר מקיף ולטפל בשורש הבעיה
שגי 052-3686354

מה זה מחזור לא סדיר?

  • כשהוא לא מופיע בכלל, נקרא גם אמנוריאה
  • כשהמחזור מאחר או מקדים בטווח של מתחת ל21 יום או מעל 40 יום להופעת המחזור החודשי.
  • כאשר המחזור לא יציב, כלומר מגיע כל חודש בערך, אך הדימום לא סדיר.

מה גורם למחזור חודשי לא סדיר?

ברפואה הסינית, המחזור החודשי מהווה אינדיקציה למצב הבריאותי של האישה או נערה.

לפני טיפול בדיקור, חשוב לבחון את איכות וכמות הדימום בתקופת המחזור (אינדיקציה לזרימה) ואת הסימפטומים המלווים לתקופת הדימום.

הסיבות שיכולות להביא לאיחור במחזור חודשי ולהיות לא סדיר, הן:

  1. תקופת גיל המעבר – תום תקופת הפוריות המאופיינת בשינויים הורמונאליים, בכללו שינויים בקצב הגעת המחזור החודשי, עד להיעלמותו המוחלטת (ראי: גיל המעברגלי חום).
  2. שחלות פוליציסטיות – ציסטות בשחלות המתגלות באמצעות בדיקת אולטרסאונד. מלוות לעיתים בשיעור יתר ואקנה, נצפה לרוב אצל נשים מעדות המזרח, אך לא רק, וקשורה פעמים רבות בעודף הורמון גברי.
  3. חוסר איזון הורמונלי – חוסר איזון של בלוטת ההיפופיזה, לרוב. זוהי בלוטה האחראית להפרשה של הורמונים האחראים בין היתר על תזמון של מחזורים, ביוץ וחילוף חומרים.
  4. לחץ או טראומה – מצבי מתח, אובדן או טראומה שיכולים לעצור את הפרשות ההורמונליות בגוף וליצור הפסקת מחזור או עיקוב בהגעתו.
  5. הפרעות אכילה – מצבים בהם מגיעים לאנמיה וחסר דם הפוגע בזרימה ויוצר עיקוב vמחזור הסדיר 

סובלת מאי סדירות במחזור החודשי – ולא יודעת מאיפה להתחיל?

אני מזמינה אותך לבוא לפגישת ייעוץ,
לקבל אבחון והסבר מקיף ולטפל בשורש הבעיה
שגי 052-3686354

הטיפול במחזור לא סדיר באמצעות דיקור סיני

באמצעות דיקור סיני ניתן להביא את הפעילות ההורמונלית של הגוף לאיזון, ולזרימה תקינה הרחם השחלות ומערכת הרבייה כולה. דיקור ברפואה סינית, בכלל, מביא לרגיעה כללית של הגוף באמצעות שחרור אנדורפינים ואיזון רמות של סרוטונין (הורמונים המופרשים מהמוח).

כאשר יש מצב של חוסר איזון באגן האישה, אקופונקטורה (דיקור באנגלית) מסייע לגוף לשפר את פעילות הזרימה ברחם ובשחלות ואיברי הרבייה בכלל, ובכך מחדש את פעילות המחזור החודשי. הדיקור גם מסייע להקלה בכאבי מחזור וטיפול בשחלות פוליציסטיות, והסדרת המחזור החודשי בגיל הפוריות.

הטיפול בדיקור סיני לאי סדירות בהופעת המחזור החודשי, משלב צמחי מרפא סיניים המחזקים ומניעים את הדם, הפורמולה ל"איזון האישה": Xiao Yao San, עובדת נפלא על הסדרת הפעילות ההורמונלית, מחזקת ומניעה תקיעות ומכאן משככת כאבים בבטן תחתונה, בנוסף מפחיתה לחץ ומתח נפשי (חוסר שקט שמתבטא בעצבנות , נדודי שינה .. )

לקריאה נוספת: טיפול בכאבי מחזור

מזמינה אתכם לשיחת יעוץ וטיפול אצלי בקליניקה

× - פנו אליי
דילוג לתוכן