רפואה סינית, דיקור סיני ויפני, צמחי מרפא, ותמציות באך

דיקור סיני למצבי דכדוך ודיכאון

הרפואה הקונבנציונלית לרוב מטפלת במצבי דכדוך ודיכאון בתרופות נוגדות דיכאון ובכל מיני שיטות של פסיכותרפיה, מאידך הרפואה הסינית לא מזהה דיכאון או מצבי דכדוך כמחלה שמתאפיינת בפני עצמה ומטפלת הסימפטומים באופן פרטי ובלבדי לאדם, תוך די עשיית שימוש בכל מיני שיטות, כמו למשל – צמחי מרפא, דיקור סיני, תרגילים אנרגטיים לשחזור של מחסור באיזון וכן עיסוי טווינה.

טיפול במצבי דכדוך ובדיכאון באמצעות צמחי מרפא –

באמצעות טיפול בצמחי מרפא אשר מחזקים את הספיגה ומערכת העיכול, מכיוון שהיא מהווה את המקור הראשון של האנרגיה בגוף – חיזוקה יביא לשיפור במצב הרוח ולמזעור תחושת הדכדוך והדיכאון. דוגמא לצמחי מרפא לטיפול במצבי דכדוך ודיכאון –

  • אסטרגלוס – הינו צמח מרפא מוכר ברפואה הסינית והוא נחשב למחזק צ'י ומעלה אותו למעלה. יש לו השפעה ניכרת על מערכת החיסון וחיזוק הדם. שילוב שלו עם אנג'ליקה סיננסיס יאפשר לאסטרגלוס לחזק את הצ'י הטחול, אשר אחראי לייצור הדם ויעזור בכל מיני מצבים של דיכאון, בפרט אלו שנובעים מחוסר דם על רקע של חולשה בלב או בטחול.
  • ג'ינסנג הוא צמח המרפא הכי ידוע בעולם ונחשב כצמח המרכזי עבור חיזוק צ'י ברפואה הסינית, הוא אף מחזק את מערכת העיכול והריאות. הוא אחד מצמחי המרפא הכי נחקרים. ג'ינסנג משפיע באופן ישיר על ההיפותלמוס ומייעל את ההשפעה שלו על בלוטת האדרנל, אשר מייצרת הורמונים של דחק כתוצאה ממצבי לחץ וסטרס. הוא גם נחשב לצמח פסיכואקטיבי אשר משפיע על הנפש, מכיוון שהוא אחד מן צמחי המרפא המעטים שגם מרגיעים וגם מחזקים. אפקט ההרגעה הוא כתוצאה מליכוד של מחשבות, הווה אומר – כאשר המחשבות של אדם נודדות והוא אינו יכול להתפקסס, צמח זה מחזק את הצ'י ובכך מעניק תרומה לשמירה על המחשבות מאורגנות.

טיפול במצבי דכדוך ודיכאון באמצעות דיקור סיני –

על פי הרפואה הסינית, מצבי דכדוך ודיכאון הם בעיה במחזור הצ'י שסובב את גוף האדם. האיברים המרכזיים למחזור צ'י הינם – הטחול, הכבד והלב והם בעלי תפקיד משנה על זרימת צ'י מיטבית. באמצעות הדיקור הסיני ישנה הגברה של זרימת הצ'י בארבעה מוקדים מרכזיים בגוף האדם והם תלויים בגירוי של נקודות מקור נבחרות.

טיפול באמצעות הדיקור הסיני ישפיע באופן ניכר על התסמינים של מצבי דכדוך ודיכאון. בהרבה מקרים הוא גם פותר במלואה את הבעיה. המטפל בדיוק הסיני עושה שימוש בשיטות דיקור ייעודיות בהתאם לחומרה של הסימפטומים, בשילוב עם צמחי מרפא סיניים, אשר הוכחה האפקטיביות שלהם עבור שחרור נוירוטרנסמיטורים, אשר משפיעים על תחושה של דיכאון ושינוי במצבי הרוח.

לקריאה נוספת: טיפול בחרדות בדיקור סיני 

מזמינה אתכם לשיחת יעוץ וטיפול אצלי בקליניקה

שגי היימר – מטפלת בדיקור סיני בראשון לציון 052-3686354

מזמינה אתכם לשיחת יעוץ וטיפול אצלי בקליניקה

× - פנו אליי
דילוג לתוכן