למה חשוב למנוע מחסור בשינה אצל ילדים?

שינה היא מרכיב חשוב בחיינו, היא נחשבת כמאזנת, מאפשרת למלא את מצברי האנרגיות בגוף, מסייעת במנוחה ומרגיעה. עבור תינוקות וילדים השינה חשובה אף יותר, מכיוון וכחלק מתהליך השינה מתבצעים תהליכים חשובים בגוף הילד כדוגמא הפרשת הורמון הגדילה, היווצרות איזון ברמות הסוכר בדם, הזיכרון מתגבש ותהליכים התפתחותיים חיוניים נוספים. אך מה קורה לגופם כאשר יש מחסור בשעות שינה?

מדוע שינה כל-כך חשובה עבור ילדים ותינוקות?

מחקרים רבים מראים שיש קשר בין שינה טובה אצל ילדים למערכת החיסונית, למצבי הרוח וליכולות הלמידה והריכוז שלהם. בטווח הארוך מחקרים מצאו קשר להתפתחות של מחלות הנפוצות אצל מבוגרים כמו סכרת השמנת יתר ולחץ דם גבוהה.

בנוסף, מחקרים מראים כי מחסור בשינה בגילאים נמוכים פוגע בתפקודים השכליים בהדרגה הגורם לבעיות של קשב וריכוז שעלול להוביל לפגיעה ביכולות עיבוד המידע, למידה וזיכרון, ופגיעה ביכולות פיזיות, מנטליות וקוגניטיביות וירידה בריכוז ובזמן התגובה. מחסור בשינה אצל ילדים פוגע גם במשקלם התקין, שכן מחוסר בשינה יעודד את תחושת הרעב, ויפגע בחילוף החומרים הטבעי שבגוף.

הגורמים לחוסר שינה אצל ילדים ותינוקות

  • תזונה
    כפי שתזונה משפיעה עלינו ההורים, היא בעלת השפעה ישירה גם על הילדים. תזונה לא מתאימה כדוגמא תזונה המכילה קפאין לפני השינה, עלולה להשפיעה על איכות שינתם.
  • מחלות זמניות
    ילד הסובל מצינון או מחלה זמנית אחרת עלול לסבול ממחסור בשינה בשל בעיות בנשימה או בעקבות תסמינים נוספים אשר מקשים עליו להירדם.
  • מחלות כרוניות
    אסתמה ומחלות כרוניות דומות מקשות על מערכת הנשימה ועלולות לפגוע בתקינות השינה של הילד.
  • מתח וחרדה
    לחצים, שינויים בחיים כמו גירושין או ריבים של ההורים או המעבר לשגרה חדשה עלולים לצור אצל הילדים תחושה של מתח וחרדה העלולים להשפיע ישירות על השינה שלהם.
  • ויש עוד גורמים נוספים..

איך תוכלו לשפר את איכות השינה של ילדכם?

צרו שיגרת שינה ברורה עבור ילדכם, בשעות קבועות ככל האפשר, הכוללים את שעות האוכל, האמבטיה, סיפור לפני השינה וכיבוי אורות.

הימנעו מחשיפה למסכים ככל שניתן לפני השינה- המסכים מעכבים את הפרשת הורמון השינה. לכן מומלץ להימנע משימוש במסכים כמספר שעות לפני השינה.

הימנעו משימוש במנורת לילה- אולי היא מרגיעה את הפחד של ילדכם מהחושך אך האור של המנורה מדכא את הפרשת הורמון השינה וגורם לקושי בהירדמות.

ספרו להם סיפור לפני השינה- סיפור לפני השינה משפיע על הדמיון העשיר של ילדכם, ומסייע להם להיכנס למצב שינה.

הרפואה הסינית לטיפול במחסור בשינה אצל ילדים

גם עבור ילדים דיקור סיני לאחר אבחון מעמיק באמצעות כלים ברפואה הסינית מאפשר להתאים טיפול לבעיה שגורמת לילדכם לא לישון בלילה, חשוב לציין שגם עבור ילדים החוששים מהדיקור יש פתרון, והוא שימוש במגנטים כאלמנט רפואי לשליטה על האנרגיה.

אם גם ילדך לא מצליח לישון בלילה, אני מזמינה אותך לשיחת יעוץ, לאבחון מהיר של הבעיה, והתאמת הטיפול הטוב ביותר לילדיך.

לקריאה נוספת: מחסור בשינה אצל מבוגרים

דילוג לתוכן